söndag 18 januari 2009

Recept & viktökning

Som det ser ut på min extremt svårlästa våg så har Mary ökat i vikt med ca 150 g och det verkar ju väldigt lovande. Tuttarna är fortfarande väldigt rosa och STORA men för övrigt är hon lika hemlig som vanligt. Så det blir bara till å vänta å se...


Tänkte att jag skulle dela med mig av ett riktigt gott och lättlagat recept på super goda laxsnittar.

Det som behövs är:
  • ca 4st mjuka tunnbröd
  • ca 400g Skivad rökt lax
  • 1 stor frp philadelphiaost
  • ½ tub wasabi
  • 1 kruka sallad av valfri sort

Blanda philadelphiaosten med wasabin och bred ut ett tjockt lager på varje tunnbröd.
Lägg sedan på laxskivorna och salladsbladen.
Rulla ihop bröden och linda in dem i gladpack eller folie och låt vila i kylskåpet i ett par timmar, ju längre desto bättre. Ta sedan ut dem ur kylen och skär upp i lagom stora snitt-bitar.

Klart att servera!

Kan garantera att de blir mycket goda...mums filibabba!

2 kommentarer:

Anonym sa...

De där laxsnittarna låter som bra kattjuntemat. När hade du tänkt bjuda på dem? ;)
Och du Mary, tänk att din matte inte visste att du varken gillar kejsare eller fransmän, nä Pokemonfigurer ska det vara. :)
Kram
T

Anonym sa...

Nej jag tycker absolut inte att det är junta mat!!! Och tänka att även jag fyller år oxså och nu blev det ännu mindre tid eller hur:) hahahah. Tänk på att Lairon är en pokemon!
Kramisar