söndag 11 januari 2009

Hoppet ökar

En ny dag och ett nytt försök med att få några hyfsade bilder på Mary...att det ska vara så svårt.
Hon ser så vacker ut där hon sitter men så fort jag gör mig beredd och ska ta ett foto så tittar hon bort, viftar med öronen eller något annat skoj. Jag tror iaf att hon är dräktig, tuttarna är väldigt stora och extremt rosa. Vägde henne också idag och hon vägde hela 5,6 kg...Big girl!!! Tanken med dagens vägning var ju att se om hon hade ökat något i vikt sedan hon kom hem från Lairon men något måste blivit fel vid förra vägningen...????? Leffe sa att hon vägde 5,3 då vi vägde henne sist men när jag tittade på de gamla inställningarna på vågen så stod de på 5,8....hmmmm skumt. Ja så den förra vägningen kan jag ju inre riktigt lita på och 300 g ökning på tre veckor verkar ju lite väl mycket. Väger henne om en vecka igen så får vi se då.


Här smög jag upp i hörnan framför köksbordet. Inte mycket plats att röra sig på men vad gör man inte.

Så där ja...bak med öronen bara.


Den här bilden blev lite suddig men hon är ganska söt på den, mattes lilla flicka.



Vad ska man säga???!!!! Det gäller att ha tålamod om man vill få till en bra bild på den här tjejen. Utomhus som det brukar bli så bra bilder men Mary vill max vara ute i 5 minuter så det gäller att vara snabb.

Tänkte att jag kunde prova med att sätta upp henne på räcket där Dumle poserat de senaste dagarna...oooh yeah, vad bra det gick då. Men en snygg rump-bild dock!



Adidas gjorde sitt yttersta för att se söt ut i det otroligt blåsiga vädret.



Min kloka tjej, hon och hennes mamma Tindra har ett speciellt sätt. De har så otroligt talande och snälla ögon och samma ljuvliga sätt.


Förkylningen håller i sig och luftrören känns som ett igen täppt avlopp...samt att det känns som om jag har en ryggsäck på mig hela tiden! Allt smakar inflammerat och äckligt och förövrigt så har jag inget smak -eller luktsinne kvar alls. Imorgon bara måste jag gå och jobba, hur dåligt jag än mår. Det blir Alvedon från morgon till kväll...

3 kommentarer:

Skogkatter sa...

Wow vilken bastant "mora" hon är den där Mary <3
Hon gillar att retas med matte tror jag, kul att ha övertaget ngn gång tänker hon säkert :-)
Adidas Adidas--det ser verkligen ut som du talar med ögonen,"dockan"
Krya på dej vännen
Kram

Anonym sa...

Tycker du ska ta dig iväg till doktorn, om du inte varit där redan.

Tror oxå hon (Mary) retas med dig...
Håller fortsatt tumme för att hon inte retas angående sina rosa tuttar, nu måste hon ju bara vara dräktig.
Kramkram
&
Krya på dig!!

Korten på de vackra gänget hemma
hos er är jättefina.

Anonym sa...

Hej!

Jag håller alla tummar för att din stora och fina Mary är dräktig nu. Ha ha, jag känner igen det där med att vara svår att fota, Smeagol och Amadeus till viss del även Skrållan är lika. Vad klok och fin hon är Adidas.

Krya på dig!

Kram