onsdag 8 oktober 2008

To be or not to be

Tycker nog att Marys tuttar ser lite rosa ut men för övrigt tycker jag nog inte att hon visar några särskilda tecken på att hon är dräktig. Nu kan jag ju i och för sig erkänna att jag haft så otroligt mycket och många motgångar under detta år så jag vågar helt enkelt inte glädjas i förskott över någonting för att slippa risken att bli besviken än en gång. Men en enda liten kattunge till matte kunde hon väl iaf klämma fram, det är allt jag begär och önskar.

Jag har faktiskt aldrig varit med om maken till all otur eller vad man nu ska kalla det som jag har drabbats av under år 2008. Det enda positiva som hänt är att jag fått ett underbart roligt jobb som jag stormtrivs på.

Det började med att Leffe (min sambo) blev blåst på tre månadslöner av en riktigt skitstövel, straxt därefter gick min pappa bort vilket var och fortfarande är mycket, mycket sorgligt. Inte långt efter blev min son sjuk och blev inlagd på sjukhus i 1 ½ vecka. Sakteligen "trodde" jag att allt började lösa sig, Leffe fick ett nytt jobb och min son blev bättre. Men ack så fel jag hade, åter igen blev min son sjuk och blev därmed inlagd på sjukhus igen. Tack och lov så är han hemma igen, han jobbar och står i och verkar som att han mår bättre. Min älskade lilla pojke! Dessutom kraschade min dator som gick på 3000:- att laga och precis när ekonomin börjat stabilisera sig igen kom ännu en krasch, firman som Leffe jobbade på gick i konkurs och han fick sluta med omedelbar verkan. Detta var alltså i förra veckan och jag känner mig nu alltmer uppgiven och fruktansvärt ledsen och orolig. När tar allt elände slut!!!?????

Gnäll, gnäll, gnäll...ledsen att behöva plåga er med alla mina problem men ibland känns det liksom lättare om man får vräka ur sig allt elände.

Så lite ljus och lycka tycker jag att jag är värd, min kära Mary snälla, söta, rara lilla vän...se nu till att ge din matte några små söta kattungar att glädjas över. För er som funderar över hur i helsicke jag ska ha råd med kattungar i allt detta elände så kan jag meddela att jag har ett separat "kattkonto" där jag sparat lite pengar till detta.

Efter regn kommer solsken!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru Mary!
Nu ser du allt till att klämma ut ett par tre kattungar åt matte innan året är slut. Lyssna nu för annars kanske jag ber faster Dias att prata allvar med dig.;) Många morrhårshälsningar från Pejan

Anonym sa...

Gör alls inget att du skriver ur dig om det som hänt.Hoppas och önskar verkligen att Mary har kattungar i magen, så att det uppväger litegrann allt det jobbiga som hänt.
Min Mamma har alltid sagt att när det gör som ondast då vänder det. Vet inte om det verkligen stämmer men man kanske kan få lite hopp om en ljusning. Efter regn kommer solsken osv..
Stor Kram

Tina sa...

Skickar dig massor me lycka till kramar ! Du e trots allt starkare änn du tror och du har många runt dig som bryr sig om !!
Kram & katthår från Kukkdrillas-gänget

Anonym sa...

Åh.. :(
Kram!