måndag 20 oktober 2008

En ny vecka...

Så har man klarat av ännu en arbetsvecka och nu är det bara 5 dagar kvar tills man får lön igen, skönt. Leffe har fortfarande inte fått något nytt jobb men jag hoppas att det är något på gång iaf. Själv har jag fått fast anställning och löneförhöjning, så det känns riktigt bra.

I lördags var jag på Speed Cats utställning och hjälpte Tina (S*Kattilaforsens) med att preparera hennes kattungar samt pappa Commodus som passade på att tömma analsäckarna på mig och Tina, uuurk. Tack och lov klarade jag mig med ett litet stänk på händerna men stackars Tina fick lite äckel-päckel på sin kofta, som luktade urban. *skratt* Själv verakade han tycka att han kommit på ett ganska smart sätt för att slippa bli kammad, den lille filuren.

Som vanligt var det riktigt trevligt att träffa alla goa människor och deras vackra katter. Lite trist att inte ha någon egen med sig bara men allt har sin tid och med facit i hand så kan man säga att år 2008 inte riktigt varit mitt bästa år, så jag ser fram mot nyårsafton och ett nytt spännande år som förhoppningsvis blir bättre än det här. POSITIVT TÄNKANDE!!!

Alla frågade givetvis om Mary är dräktig eller ej och om jag visste så skulle ingen vara gladare än jag. Igår kväll låg hon på mitt bröst i soffan heeeela kvällen, hon är verkligen MATTES KATT. Jag hade då möjlighet att smeka hennes goa mage under flera timmar och ibland tyckte jag mig känna något som inte brukar finnas där MEN jag är inget proffs på kattmagar så jag måste erkänna att jag fortfarande är osäker. Dvs jag är varken säker på att hon INTE är dräktig eller att hon ÄR det. Så spänningen fortsätter, suck!!!

Då jag i skrivandes stund är på jobbet så har jag inga bilder från utställningen att lägga ut här men en del av dem finns på norskskogkatt.ifokus.se och på S*Kattilaforsens hemsida.

2 kommentarer:

Tina sa...

Ja du, Comme och Mary har verkligen något gemensamt - pruttkatter som de är.Fasen vad det luktade men vi fick oss i alla fall ett gott skratt.:D Kram från Söder

Skogkatter sa...

hihhehehe har ni pruttkissar ;-)))

klart att den där Mary är dräktig, jag tror att du kände rätt <3<3
Pussa & håll fast retstickan på granitvägen x-tra från mej hehheahhah
Kramisar