torsdag 23 oktober 2008

Nu ger jag upp


Ja, nu ger jag faktiskt upp hoppet om kattungar under 2008. Med tanke på att OM Mary mot förmodan skulle vara dräktig, så ska hon föda runt den 15 november vilket är om ca 3 ½ vecka och det borde verkligen synas "någonting" på hennes lilla mage som i mina ögon ser väldigt, väldigt tom ut.


Jag tror INTE att det är något fysiskt fel på henne som gör att hon inte blir dräktig, däremot är hon lite små kinkig och väldigt bestämd i hur hon vill ha det. Så jag tänker inte ge upp helt och hållet utan kavlar upp ärmarna och gör ett nytt försök då tillfälle ges. Har skojat lite om att jag ska lägga ner det här med avel och börja samla frimärken istället men det är ju självklart inte sant utan bara ett sätt att skoja bort min besvikelse. Men som sagt, det är ju inte frimärken man håller på med utan levande varelser med egen vilja. Så det är inte mycket man kan göra mer än att planera och hoppas på det bästa.


Jag får helt enkelt nöja mig med att titta på andras kattungar ett tag till och det finns ju en hel del kullar att drägla över just nu.


Imorgon är det fredag och löning...JIPPI!!!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Pejan dolde sin dräktighet in i det längsta. Inte förrän det var 2-3 veckor kvar började magen puta ut.Så kanske, kanske gömmer det sig en eller två i Marys mage också....
Kram Tina

tamtrions sa...

Hmmm, ja det vore ju trevligt men jag tror faktiskt att hon går tom även denna gång.
Sissi

Anonym sa...

Sissi,jag är övertygad om att nästa år händer det saker på kattungefronten :-)Det är ju bara att tålmodigt vänta.. hur jobbigt det än är...för Vildtora tog det 1 1/2 år.
Massor med kramar

Anonym sa...

Hej Sissi och tack för gratulationerna.Det är så mysigt med kattungar igen.Jag förstår hur du känner det. Har varit där själv.Honan har gått tom eller så har det födds en dödfödd kattunge. Hoppas dock att Mary har bebisar i magen. Är det inte så, så deppa inte ihop. Du kommer att få din kull framöver.Lycka till.
Jeanette