tisdag 14 oktober 2008

Jämna plågor


Ja vad ska man säga mer än att det är "jämna plågor", varken bättre eller sämre. Det är så deprimerande så att man kan döööö!!! Vissa dagar är väl bättre än andra men man undrar ju när denna enorma uppförsbacke kommer till toppen och medför åtminstone en endaste liten raksträcka, det räcker med en meter så att man hinner hämta andan.

Jag är så glad över att jag har mina katter i alla fall. De ger mig den kärlek och styrka jag behöver för att härda ut i dessa mörka tider. Man får också trösta sig med att det alltid finns de som har det värre. I morse var det en gammal och skruplig tant på tunnelbanan med en mini pirra med en liten kartong på, som förmodligen innehöll hennes tillbehörigheter. Man kunde se på hennes händer och hennes kläder att hon vistades större delen av sina dagar utomhus, stackarn.


Dumle, min Dumle, han är så vacker och det är ju synd och skam att jag inte ställt ut honom under hösten. Men det är som med allt annat, man får lov att prioritera i dessa krisdagar.


Dumle gör sig söt...med vind i pälsen *ler*.



Här har han sin "elaka" blick...The Evil Eye.
Det är den blicken han har mot Tryffel, särskild då han tar hans plats i soffan eller leker med "hans saker". Det bara lyser avundsjuka i ögonen på honom.



Japp, min älskade lilla prins och vårt lilla yrväder som alltid har något kul på gång, allt går att leka med. Han är också den som pratar mest, det är ett fasligt liv på honom, kommenterar allt man gör och säger. Jag bara älskar honom sååå himla mycket!!!





Se bara hur "söt" han är!
Tänk om jag kunde ha honom med mig på jobbet. Tur att man har bilder att titta på när saknaden blir för stor.



Ha en bra dag allesammans



5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag hoppas verkligen att du snart är uppe och kör på raksträckan igen.....
Massor med kramizzar från
Bittan

Skogkatter sa...

Pluttan!!!
Jag säger som Bittan,hoppas att du kommer upp på raksträckan snart ...
Kramisar Yvonne

Skogkatter sa...

Hej å Hå igen!!
Glömde att säga att bilderna på killarna är super-du är en duktig fotograf som har super fina motiv :-)))
kramen

Anonym sa...

Hello!!

Kan inte sägas nog ofta, bilderna och motiven är superfina!!
Håller även med Bittan och Yvonne.

Visst är det tur man har katter( eller djur överhuvudtaget) omkring sig, vet inte hur man skulle må annars.

Stor Kram
Mia o kattgänget

Tina sa...

På lördag är det ju utställningsdags och även om du inte ställer själv så får du kanske en liten raksträcka av att träffa alla oss andra igen. Kram på dig världens bästa Sissi!