torsdag 8 november 2007

Lycka




Jag är så himla glad, idag fick jag besked om att jag kommit in på en Helpdeskutbildning på Lexicon som atbetsförmedlingen betalar. Utbildningen börjar nu på måndag kl. 09.00 och pågår i ca 8 ½ veckor. Först är det fyra veckors teori och därefter 4 ½ veckas praktik med "jobbgaranti".


Ni kan inte ana hur lycklig jag är att jag blev antagen!!!
Jag har nämligen varit arbetslös i ca 2 år nu, efter att ha studerat i över 4 år. Det har varit oerhört skönt att få vara hemma den här tiden, då jag så att säga "gick in i väggen" efter den långa studietiden. Det var väl egentligen inte bara pga studierna utan det var många olika faktorer som spelade in, men slut det va jag. Så man kan väl se de här två åren som arbetslös som en period då jag haft möjlighet att få ordning på mig själv och mitt liv igen.



Det kommer säkert bli påtagligt jobbigt att börja gå upp på mornarna och vara hemifrån om dagarna igen, men som man brukar säga...ALLT har sin tid, och nu börjar en ny spännande tid i mitt liv. Det enda är väl att jag börjar måndagen efter en utställningshelg...hur typiskt är inte det då. Katterna kommer nog tycka att det är lite konstigt att jag inte är hemma och passar upp på dem hela dagarna, men de har ju iaf varandra.



En annan rolig nyhet är att Hubbis ska få en kattkompis i slutet av november. Min syster har nämligen kärat ner sig i söta lilla Almendra från S*Kattilaforsens Synd att Hubbis är kastrat annars kunde det ha blivit väldigt vackra bebisar efter de två. Ja apropå det så, funderar vi (jag och min syster) på att äga henne tillsammans och ev ta en kull på henne någon gång i framtiden...vi får se hur det blir med den saken. Vi kommer iaf att ställa ut henne, det är en sak som är säker. Första utställningen blir på Alfakatten i december, då alla syskonen ska ställas som kull och individuellt. TACK Tina, för att (vi) min syster får förtroendet att köpa din lilla Prinsessa!!!


Almendra 9 veckor gammal.

1 kommentar:

Skogkatter sa...

Jag säger det igen GRATTIS!!!!
Jättekul-jag vet vad du har längtat efter det här.....Ja jag menar både utbildningen & den vackra Spanjorskan hihihi
Syns i morgon Kramilikram/Yvonne