onsdag 7 november 2007

Duktig tjej

Ja, nu känner jag mig riktigt duktig!!!
Igår badade och fönade jag både Adidas och Dumle inför lördagens utställning. Provade också Goop för första gången. Först hade jag i Goop (i torr päls) som jag sedan sköljde ur mycket noga, sedan vart det 3 schamponeringar med Summerwind schampo + en liten dutt House of Anju's purple färgförstärkande schampo. Därefter en lååång ursköljning och sist men inte minst en skvätt utspädd (25 delar vatten) Summerwind balsam.

Ja, sen var det hela kam och föningsproceduren...och jag är kanon nöjd med reultatet på bägge två. Inga mjuka, skiviga eller lockiga pälsar och katterna verkar nöjda med sig själva...särskilt då Adidas som tycker att hon är snyggast i världen.



Det var gårdagen det!
Idag har jag putsat fönstrena i köket och tvättat köksgardinerna (som en viss Herr Tryffel hade kissat på). När jag ändå var igång så drog jag ett varv med dammsugaren och skurade alla golv...mmmmmm... så nu luktar det såpa och Pist Veck i hela huset.

Jag brukar alltid städa innan utställningar, jag har fått för mig att golvet måste vara rent så att inte katterna blir dammiga...eeeh, suck!
Just det ja, det verkar mycket lovande uppe i Sundsvall för vackra Madame. Tror Ni kan ana hur mycket jag längtar, jag vill ju så gärna ha en liten vacker padda efter Hubbis. Bara att vänta!!!

Nu ska jag ner till Expert i Tyresö centrum och hämta mitt nya batteri till min kamera, det gamla håller i ungefär 3 minuter...jätte kul. Men batteriet är ganska billigt, bara 329:- Så snart kan jag tok-fota katterna igen utan att behöva ladda kameran hela tiden! Kanske man skulle ta en sväng förbi H & M och tjattra lite med Kattis (S*Drakborgens) som jobbar där, det är så roligt att stå på H & M och prata katt med henne. Hennes jobbar kompisar tycker nog inte lika dant *fniss*.
Tjing på Er allesammans

Inga kommentarer: