måndag 15 december 2008

På andra sidan rutan

Fortfarande förskyld och det med besked. Det var faktiskt länge sedan jag var så j-a förskyld, täppt både här och där och febern vägrar ge med sig. Men katterna är glaa över att matte är hemma. Förmiddagen börjar i vanlig ordning med katternas frukost som består av blötmat. Det är ingen idé att försöka göra något annat innan de får sin mat, om inte Tryffel är ute förstås. Annars vandrar han fram och tillbaka på diskänken så att det är omöjligt att ens sätta på kaffe. "Katterna först och matte sen" .

Sen intar de sina fönsterplatser för att spana in allt som händer är utanför, en mycket viktig morgonsyssla även om de fortsätter med det resten av dagen också. Men det verkar som att det är extra viktigt på morgonen och på kvällarna. Det är Adidas och Japp som fluktar tillsammans idag.


Men vi har ju fler fönsteroch vem vet, världen kanske ter sig lite annorlunda från ett annat fönster. Gud vad söt han är min lilla Japping den eviga kattungen.


Då Japp & Adidas hade tagit "Marys plats" i det lilla fönstret så får väl det stora duga men inte en chans att hon tittar åt mitt håll så länge jag har kameran i handen. Det är faktiskt hennes plats framför det lilla fönstret som också sitter lite högre än de andra fönstrena, hon gillar att ligga på lite högre höjder Mary.


Dumle brukar för det mesta sitta i det stora vardagsrumsfönstret med anknytning till balkongdörren som vätter mot uteplatsen, redo att gå ut...OFTA!!!! Man kan också höra när han sitter där och jamar bedjande..släpp ut mig, säpp ut mig..snäääälla!


" Så där ja, äntligen ute! Att det ska ta sådan tid innan matte fattar???!"
Fotfarande lika mycket päls på killen, även om kragen är lite tunnare än tidigare.



Men på kroppen har han inte förlorat ett enda hårstrå snarare att han fått mer päls.



"Oooh Hej Matte, vill du att jag ska komma...ok...här kommer jag"
Ja iaf kan man tro att de är så han tänker. För så fort jag kommer ut med kameran så ska han springa 1 mm framför heeela tiden.



Japp ligger som vanligt på sin plats under busken och spanar på alla människor som går förbi. Kolla in vad gäggigt det är, uuui..och de som har (hade) vita tassar.


"Shit nu kommer hon med kameran igen...titta bort, titta bort...vad du än gör så titta INTE på matte"

Det var allt för idag...nu ska jag gå och snyta mig för hundraelfte gången idag!








2 kommentarer:

Skogkatter sa...

Stackars dej Sissi--hur jobbigt är det inte att bara vara täppt, sen med feber fy fy.

Härliga bilder ser Adidas lite tjock ut *S* underbart fina är dom iallafall
krya på dej Kram Yvonne

tamtrions sa...

Nä Du, Adidas är INTE tjock. Det är nog bara vinkeln hon sitter i Hon har en perfekt liten nätt kropp.
Kram