fredag 29 augusti 2008

Sluta Röka


Nu har jag bestämt mig för att sluta röka!
Det kommer inte bli lätt men jag är äntligen motiverad och beredd på att kämpa...hua, jag kommer säkert att ångra mig tusen gånger.
GIV MIG STYRKA!!!
Nu vet jag också varför Mary gapade så mycket under vår skogspromenad i söndags, dagen efter började hon nämligen löpa. Tyvärr ska Casanova till SW i helgen så vi får helt enkelt avvakta tills hon löper nästa gång istället, bara hoppas att det inte infaller samtidigt som WW.
Visst känns det lite tråkigt men jag har en väldigt ansträngd ekonomi just nu och känner väl att det bästa är att vänta ett tag. Inga utställningar till hösten blir det heller, väldigt trist, men som min pappa alltid sa; "man kan inte ha roligt jämt".
Här kommer några citat om "Sanning & Lögner"
Läs och begrunda, många kloka ord!
  • Akta dig för halvsanningar - du har kanske fått tag på fel halva.
  • All lögn är djupast sett nödlögn. Men nöden varierar.
  • Alla långa sanningsrötter äro misstänkliga, sanningen får man endast ut i korta bitar.
  • Alla lögner rostar.
  • Alla som tänker innan de talar ljuger.
  • Allt fler sanningar utger sig för att vara lögner så att de ska dra till sig fler åhörare.
  • Att dölja ett fel med en lögn är att ersätta en fläck med ett hål.
  • Att leva är att vara med den du är ärlig mot.
  • Att vara hederlig är ingenting; att ha rykte om sig att vara det betyder allt.
  • Bakom sanningen kan man bara stå, men bakom lögnen kan man gömma sig.
  • Bågskytten som missar målet har alltid en lögn till hands.
  • De sade att jag var lättlurad... och jag trodde på dem.
  • Den som inte kan lita på sitt minne ska inte försöka sig på att ljuga.
  • Det finns många som tror att man kan ljuga endast när man talar - inte när man tiger.
  • En bra bekännelse är bättre än en dålig undanflykt.
  • En dålig människa är värre när hon påstår sig vara ett helgon.


5 kommentarer:

Stina sa...

Jag beundrar ditt beslut att sluta röka. Det kommer säkert att gå bra. Positiva tankar och fokusering på målet är bra hjälp på vägen. Lycka till!
Kramar
Christina

Anonym sa...

Ooooops! Då får man nog akta sig för dig ett tag framöver. ;) :D Duktigt jobbat hur som helst. Ska Leffe också göra slag i saken?
Kramisar
Tina

Skogkatter sa...

Skickar massor av Styrka till ditt braiga beslut.

ÅÅÅ vilka fina kloka ord.det är så mycket sanning i det.
Kramisar vännen

Anonym sa...

Gud vad du är duktig Sissi!:)
Håller tummarna att du klarar det!
Kram kram
Bittan

Anonym sa...

Du är jätte duktig som har slutat röka, jag tror på dig för när du har bestämt dig för något så fixar du det!
Massor av styrko kramar