söndag 24 augusti 2008

Bus på baksidan

Ha Ha, från mitt tidigare inlägg kan man ju tro att jag varit bakis i flera dagar nu, men så är ju självklart inte fallet...en dag räcker.





Äntligen lite sol igen, katterna har undrat varför de inte fått gå ut...dumma, dumma matte som gör så att det regnar.


Vippor i all ära, men ett långt grässtrå är precis lika skoj. Här tar Dumle fart mot bytet...aaaaatack!!! Han är nog den som är hetast när det gäller vippor och lek. Han älskar att apportera, både inomhus och utomhus, han hämtar saker jag kastar iväg och springer glatt iväg och hämtar dem för att sedan lämna den framför mina fötter. Tar jag inte upp den på en gång, så talar han om för mig att göra det...så sött.








Japp är ungefär lika galen som sin bror, men inte lika duktig på att apportera.











Ge mig den då...jag når ju inte!!!
För att lyckas få några bilder på dem när vi leker, så måste jag backa så pass att deras linor inte räcker längre.




Mamma Dias gillar också att busa men får sällan komma fram då hennes söner dundrar fram före henne. Men ibland kan hon helt enkelt inte hålla sig och då struntar hon i att de försöker preja undan henne. Sådan mor sådan son *fniss*.



Tryffel håller sig på sin kant och skulle ALDRIG nedlåta sig till att behöva tävla om min uppmärksamhet. Men när han leker så gäller det att vara snabb annars ser man ut som en zebra om händerna, han är mega snabb och oerhört stark.


Mary gillar laserpekaren och kattmynta möss och om Tryffel är tjurskallig när det gäller bus och lek, så är hon än värre. Ingen konkurrens godtas!!!

Om hon följer sin biologiska klocka så borde hon löpa någon gång i nästa vecka...håll tummarna gott folk!!!


Inga kommentarer: