söndag 31 augusti 2008

Nedtrappningen

Hej allesammans,


Under fredag, lördag och söndag har jag haft en kraftig nedtrappning av cigarettintaget. I fredags kanske jag rökte 8-10 cigaretter, i lördags vart det 5 st och hitills idag så har jag rökt en halv cigarett. Igår kväll vräkte jag i mig en stor påse chips och sov mestadels av kvällen i soffan. Idag har jag dammat hela nedervåningen och ska straxt ge mig på övervåningen. Känner att det snart är dags för ett nikotin tuggummi, börjar faktiskt tycka att de är rätt goda.


Igår mötte jag en person som var helt emot alla nikotinhjälpmedel som finns och tyckte att det var bättre att vräka i sig alla sorts godsaker man kom över, några extra kilon var väl inte hela världen. Men det tycker faktiskt jag, jag har precis lyckats bli av med 3 kg och har ingen som helst önskan att få dem tillbaka.


Har redan funderat ut vad jag ska göra på jobbet när röksuget blir för påtagligt. Tänkte att jag helt enkelt tar ett varv runt området, en liten mikro promenad alltså. Eftersom jag är så van vid alla små avbrott som rökningen faktiskt för med sig så tror jag att det kan vara en bra lösning, ett tuggummi och ett varv runt huset, blir kanon.



Ekonomin börjar iaf vända nu, "det finns ett ljus i tunneln" om man säger så. Leffe har nu fått ett "bra" jobb med välbetald lön som kommer när den ska. I mars började han jobba på ett skit företag med en ännu sketnare chef, som blåste honom på tre månadslöner...#¤%)?(/¤##¤"...ja det var inte roligt och vi har därför halkat efter med en hel del räkningar, som givetvis bara ökar med alla påminnelseavgifter. Så vi har en lång väg tillbaka, men det ska nog gå. För en gångs skull har även jag insett mina begränsningar, inga utställningar, inga kattungar och framför allt, ingen ny katt...inte ens en blå *ler*.





En STOR ELOGE till mig själv för att jag är så himla duktig som bestämt mig för att sluta röka!!! Jag är riktigt stolt över mig själv!



ETT STORT GRATTIS till Tuggummi-kullen som fyller 2 år idag!!!
Höll alldeles på att gömma bort att de fyller år idag, det är avsaknaden av nikotin som gör mig något okoncentrerad. Puss på er alla fyra!!!


3 kommentarer:

Skogkatter sa...

Heja Heja Sissi!!!
ja du är vrålduktig tycker jag :D

**Grattis till 2 åringarna!**
Kramisar Yvonne

Tina sa...

Heja, heja säger jag också! Bra att du har strategier att ta till när begäret trycker på. :) Kram

Tina sa...

...och STOOORT GRATTIS Big Red, Juicy Fruit, Shake och Hubba Bubba på er 2-årsdag!:)