onsdag 27 februari 2008

Vikter & vaccination

Först måste jag bara beklaga mig lite, jag är så otroligt förskyld...puh...och jag som skulle ha gått på Järvas årsmöte idag, trist. men det är nog bäst att jag stannar hemma och kurerar mig istället. Visst är det synd om mig...*skratt*!?

Igår var jag och vaccinerade alla katterna, förutom Mary då som fick sin spruta den 11 februari. Tur att Yvonne kunde köra mig till veterinären ute på Tyresö, hade aldrig gått att åka kommunalt med fyra katter. Tack kompis!!!
Passade också på att väga dem allihop.

Dumle var den som var tyngst, han väger 6 kg. Även om det inte syns, men han har ju ingen päls, det gör ju faktiskt en hel del.

Sen Mary, som väger 5,5 kg. Kanske lite för mycket, men hon äter ju himla mycket.

Tryffel, som bara har muskler, inte en gnutta fett på den killen, väger 5,3 kg. Han ser ut att vara den som är störst och han äter mest av alla, men så rör han sig också mest av dem allihopa.


Jappingen vägde mer än vad jag trodde, hela 5 kg. Ja, det skulle väl vara han som ev rör sig lika mycket som Tryffel...ett riktigt litet yrväder.


Adidas, 4,7 kg.
Hon är så där sund av sig och äter inte mer än vad hon behöver, en riktig prinsessa.


Här är Simba, vår lilla extra katt. Nä då, det är grannens katt, men han sover väldigt ofta på vår balkong. Det är så kul, för Tryffel och Simba är faktiskt kompisar. De brukar ligga bredvid varandra ute på balkongen, så söta. Han är den enda katt som tryffel inte jagar bort, de springer t.o.m runt i gräset och leker med varandra.

Visst är han fin lilla Simba!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig vännen! Du måste ju vara frisk till på måndag. :)
Kram Tina