tisdag 12 februari 2008

Lycka!

I morse fick jag det glada beskedet att jag fått jobb. Arbetet är som innesäljare på en tidning, Direkt Press, och jag är så lycklig. Äntligen kan man säga, jag är så otroligt trött på att vara arbetslös och ännu mera trött på att gå på en massa intervjuer, men mest trött är jag nog på den extremt låga inkomsten det ger med sig.

Så nu har jag bara 2 ½ veckas ledighet kvar innan allvaret börjar.
Hm, mycket man ska hinna på dessa 2 veckor:
  • Städa ur kattrummet, för framtida planer. (se nedan)
  • Vaccinera 4 katter

Ja ha, så kan jag inte komma på något mer...det var alltså inte mer än det. Tänk att man kan hetsa upp sig för så lite, det kändes som om det var massor med saker *skratt*.


Igår var jag och HCM testade Mary med resultat normal. Skönt, det är alltid lite närvöst innan man får svaret på att allt ser normalt ut, man vet ju faktiskt aldrig. I och med det, så kan jag med gott samvete presentera hennes tilltänkta kavaljer GIC S*Vimmerskogens Caesar, NFO n 09 24. Som jag har väntat, tror att själva "planer sidan" varit klar i över ett halvår nu *skratt*. Jag är en sådan där människa som hatar överaskningar, när jag väl bestämt mig för något vill jag berätta det för hela världen. När jag var lite så fick jag feber varenda julafton, men den försvann i samband med att jag fick öppna mina julklappar...ja, ni förstår!!!

Jag planerar väl att para henne någon gång i månadsskiftet mars/april, då föds de i maj/juni och är leveransklara någon gång i augusti. Skönt att slippa tänka på kyla och annat tjafs. Man kan väl inte räkna med att få någon sommarsemester i år, men någon vecka kan man nog få ledigt. Känns lite konstigt att inte få vara hemma under hela kattungeperioden, men som pappa alltid sa; "Man kan inte få allt och man kan inte ha roligt jämt"....eeeeh, varför inte!???

Caesar the Man

STORT TACK till hans trevliga burköppnare, Bert-Åke & Iréne för att Mary får träffa Er vackra Caesar!



Inga kommentarer: