måndag 4 februari 2008

Plötsligt händer det...

Mary har alltid haft massivt motstånd på utställningarna och blivit Ex 2, Ex 4 mm varje gång, hur trist som helst. Men igår så vände det till slut och hon fick vid snart 3 års ålder sitt första cert. Jag blev så otroligt glad, nästan som ett BIS *skratt* jo men faktiskt, så glad blev jag. Det var på håret att hon blev bästa hona i grupp 6 också, så dagen vart helt klart över förväntan. (Bästa hona blev GIC S*Bängbulan's Doris Day, en värdig vinnare)

I morse försökte jag ta lite nya bilder på henne, men de enda som blev var dessa.


Den 11 februari ska vi åka och HCM-testa henne och i mars-april planerar vi att para henne med en riktigt snygg brunspotted hane. Vi har haft denna kille i tankarna under en ganska lång tid nu och det ska bli sååå spännande och roligt att se vad denna kombination kommer att ge....kanske en liten söt hona till mig *fniss*. Har hört att om man har kallt i parningsrummet så blir det mest pojkar och tvärtom, så jag får väl tända en stor brasa inne i rummet då de håller på.

Mer information om VEM hennes tilltänkta kavaljer är kommer ut på hemsidan efter att vi testat Mary.

Nästa söndag fyller hon 3 år vårt "lilla hjärta!



1 kommentar:

Frostvikarna sa...

Åh vad nyfiken jg blev på att få veta vem den tilltänkta är :)!!!Lycka till med hCM testet idag1
Hälsningar Gisela