söndag 10 februari 2008

Mary 3 år & lite annat smått & gott

Idag fyller vår vackra Mary 3 år!
Medans de andra katterna var ute på förmiddagen så fick hon lite räkor. Hon är så himla söt när man skalar dem, ålar runt benen som en boaorm och låter som en lite plastanka...sötnos.



Här är hennes favoritplats, framför mikrovågsugnen, rätt höjd och alltid i närheten av resturangavdelningen.







Eller varför inte mitt på vardagsrumsbordet!



Söta lilla Juicy, som numera är kastrat pga ett flertal livmodersinflammationer, trist men skönt att hon är frisk och mår bra. Jag var faktiskt och hälsade på henne i fredags och hon var så himla söt i sin rosa lilla dräkt, snuttgumman. Bittan bjöd på fika och semlor, mums!


I lördags var jag och Tina (S*Kattilaforsens) och hälsade på hos min syster, eller rättare sagt så var det väl mest Hubbis och Almendra vi hälsade på ...fniss. Vi tog faktiskt t.o.m ut dem på tomten för att kunna ta lite bra bilder. deras grannar kom förbi och undrade vad vi höll på med, som tur var är även de ägare av en skogis, mannens mamma är skogisuppfödare...lustigt.

Så här stor och söt har hon blivit lilla Mendra.
Hon är mer vild än tam, men det är nog bara bra, Hubbis är ju lite väl lugn om jag får säga det själv...en äkta tjuren Ferdinand, fast lite tjurigare.


Rätt så lite päls just nu, men ny är på väg och han har grymma täckhår. Tyvärr blev han rakad i baken då de kastrerade honom och dessutom har han tappat en stor toffs vid svansroten efter hans härliga fettsvans, men vad gör det, han gillar ju iaf inte utställningar. Kanske, eventuellt så funderar jag på att ta med honom som sällskap till Mendra på Perserkatten, men jag har inte bestämt mig än. I dagsläget så är det Mendra och Dumle som är anmälda, men jag skulle hellre vilja ta med mig Mary, men henne ska jag ju snart para så det går ju inte.


Inga kommentarer: