torsdag 11 september 2008

Saknar min Mary

Usch vad tomt det är utan Mary, ingen som ligger bredvid mig i soffan om kvällarna och ingen som tjatar om mat eller gos hela tiden. Hon är så gullig, om jag inte bryr mig om henne när hon vill ha min uppmärksamhet så brukar hon nafsa mig lite lätt i benet och samtidigt "tala" om att hon vill bli klappad. Den enda som är glad över att Mary är borta är nog Adidas som faktiskt tog hennes plats i soffan en stund igår kväll.

Enligt rapport från Casanovas matte, Susanne, så har hon väl varit måttligt intresserad av sin kavaljer. Så jag hoppas att det vänt under natten. Hon är lite speciell i sitt sätt att vara, hon viker sig inte för sina rutinmässiga vanor, så som mat och vila, inte ens när hon har kattungar faktiskt. När kattungarna sover passar hon på att ta hand om sig själv och sina egna behov. Hon är väldigt tydlig i allt hon gör, man behöver liksom aldrig tveka över vad det är hon vill, vilket är på både gott och ont. Om hon hade varit människa, hade hon nog varit en äkta karriärs kvinna!

Lämnade in datorn igår och har jag tur så får jag tillbaka den innan helgen. Tyvärr saknar jag då Photo Shop Elements som jag planerar att köpa så fort jag bara kan. Dessutom försvinner en del lösenord och sparat men ogjort jobb som jag självklart inte gjort backup på.



Inga kommentarer: