söndag 8 juni 2008

Sorg


Nu har det gått två veckor sedan min pappa gick bort och det går upp och ner med alla känslor och tankar. Om en vecka är det dags för begravning och det är väl skönt att få det klart innan midsommar även om man känner att man skulle vilja dra ut på det i det oändliga.

Sitter just nu och lyssnar på Hallelujah (av Leonard Cohen) som vi hade tänkt ha som sista sång innan man går ut. Lite svårt att bestämma sig för vilken version som är finast, men den här tror jag nog att det får bli den här: http://www.youtube.com/watch?v=9otLqfOPGD4&feature=related
Den är så otroligt vacker och man blir ju tårögd av att bara höra den!

Jag önskar att jag kunde skriva av mig lite mer men jag känner mig alldeles tom och blir bara ledsen då jag försöker. Det känns liksom helt ofattbart att han faktiskt är borta och ALDRIG mer kommer tillbaka. Det enda man kan trösta sig med är att han fick vara frisk in i det sista och att han fick somna in i sin säng bredvid min kära mamma.


Inte blev det några kattungar heller, så nu får vi glatt vänta på att mary ska börja löpa igen! men som man brukar säga; "Allt har en mening". Det kanske inte hade varit den lämpligaste tiden att ha kattungar att ta hand om samtidigt som man har fullt upp med sitt sorgarbete.

Kram på Er alla & ta hand om varandra, tiden är dyrbar!

3 kommentarer:

Skogkatter sa...

Hej vännen--Jag blev alldeles tårögd av att läsa vad du har skrivet.
Just nu sitter jag & lyssnar på låten hallelolia--det var den jag menade----Den är så vacker, Det var ett bra val tycker jag.
massor av Kramar, vi ses i morgon /yvonne

Tina sa...

Jag lyssnade också på låten i går, efter att ha läst ditt inlägg. Den är så vacker.
Kramisar

Anonym sa...

Håller verkligen med om att låten är otroligt vacker. Tänker på dig..
Kram
Bittan