måndag 20 juli 2009

Utställning


Vilken helg!!!
Inte nog med att jag varit "sanitetsansvarig" på JKK's utställning, vilket var rätt så fysiskt ansträngande. Jag som är en kontorsråtta och inte alls är van att röra mig så mycket och hettan gjorde att man svettades floder...ja, ja nog om det och vidare till det roliga.


Pim Pim och Mary ställdes ut bägge dagarna och på lördagen vart Mary Ex: 4 av 4...hmmm...och Pim Pim vart Ex. 1 av 2. Förra gången var det tvärtom, så kan det vara, särskilt då de är i den här åldern när de växer. På söndagen vart Mary Ex. 1 av 2 och lilla Pim Pim var ensam och blev Ex. 1. Sen var det dags för BIV:en som blev en BIV-Total med väldigt tuff konkurrens, jag hade inga som helst förväntningar eller förhoppningar om att hon skulle slå dessa STORA vackra katter som BIS:at ett flertal gånger men dra mig baklänges...vilken chock jag fick när han valde min lilla loppa som då alltså blev BIV-Total. Det vart ett glädjetjut som hette duga!!! Sen var det dags för nomineringen som var mot Cinas fina lilla Pixie och jag var liksom redan inställd på att hon skulle ta det men Bjarne verkade gilla Pim Pim och hon blev nominerad. Ja, men nu kände jag att nu var jag mer än nöjd och hennes konkurrenter i panelen var sååå fina, särskilt S*Räserråttan's Dalton som är en riktigt STOR och fin kille på 4 kg, som också blev den vinnande katten.

Hur som helst är jag mer än nöjd och väldigt, väldigt stolt över min lilla tjej och hon är sååå go.


4 kommentarer:

Stina sa...

Klart du skall vara stolt. Hon är söt som en sockerstrut din lilla godisbit!

Ann-Britt sa...

Tänk va roligt att du valde rätt tjej som skulle stanna hos dig:) Så jag vill bra säga ett super duper GRATTIS till dina båda tjejer kalas fina resultat! Jag är verkligen glad för din skull att det gick så bra!
Hoppas du har det trevligt i Skånelandet. Vi hörs

Kram Ann-Britt

Tina sa...

Men var är de nya bilderna på Saltis? Jag väntar....;)
Kram

Jeanette sa...

Än en gång GRATTIS till vackra och charmiga Pim-Pim som knep både BIV-T och NOM på söndagen. Så roligt för er att hon slog så fina kissemissar. Ge fröken i fråga en puss på nosen i från mig.
Hälsn. Jeanette