torsdag 9 juli 2009

Semester

Äntligen semester.....och jag måste säga att det är ganska skönt att det regnar för då kan jag bara vara hemma och ta det lugnt, helt kravlöst. Katterna är också väldigt nöjda över att ha sin matte hemma så att de kan få vara ute på baksidan hela dagarna. Ja förutom då det regnar förstås, ibland verkar det som om de tror att det är MITT fel att det regnar. :-)

Pim Pim är en sådan underbar liten kisse, älskar allt och alla...men mest av allt så älskar hon MIG, en riktig liten matte-katt. Vi får väl se hur det blir med den saken efter nästa vecka då hon ska få sitt första bad...gulp. :-):-)


Hon älskar att vara ute och det är extra kul nu när det är så mycket insekter. Det ser skit kul ut när hon helt plötsligt bara flyger upp i luften som en liten katapult i hopp om att fånga en liten humla eller något annat.

Eller så kan man bara ligga och mysa i solen...


...eller jaga småflugor och annat skoj i gräset. Det händer mycket ute i naturen och ALLT måste utforskas.



Japp min älskade lilla prins...
Han är nog den som står Pim Pim närmast, hon älskar att busa med honom. Själv verkar han få vår-sommar-känslor av hennes närhet och vill hemskt gärna försöka para henne. Jag säger bara "good luck" grabben!


Min vackra, vackra Pluttis.



Mary min Mary...visst är hon fin på den här bilden!? Varför ska det vara så svårt att få bra kort på henne????? Hon har totalt tröttnat på sin lilla odåga till dotter och tycker att hon kan hålla sig på sin kant. Hon går ju tyvärr på p-piller igen och hon blir lite tjurig av dem. Hon är som en helt annan katt när hon inte äter p-piller men vad gör man när hon löper varannan vecka.



Blötmat på uteserveringen är alltid lika populärt, förutom Mary då som tycker att mat ska ätas inomhus.



Mums, det var gott det här, tänker Dumle.
Vilket pälsmonster han är! Men det tog ett par år, så ni som har unga katter med lite päls...håll ut, den kommer så småning om.



Adidas den sköna, man kan riktigt se hur hon poserar framför kameran. Hon tycker väl att Pim Pim är lite små jobbig men är relativt snäll mot henne trots allt.


Tryffel är som han är och tycker väl mest att det är pinsamt när hoon kommer och vill gosa med honom. Men när han är på humör så kan han väl ta en liten bus-runda med henne.


1 kommentar:

Skogkatter sa...

Underbart!!!!
jag är sååå glad att du också är uppe på nätterna ;-)))

jag har saknat det *S*
Underbara bilder har du lagt ut som vanligt.
Tack underbara Sissi att du äntligen har tagit tag i min hemsida---än så länge är jag supernöjd *asgarv*
Vi ses på lördag vid 2-tiden
Kramissalamis