lördag 29 december 2007

Det här med att blogga...

Ja, det är inte lätt att hinna med allt. Ibland undrar jag varför jag skaffade den här j-a bloggen övehuvudtaget, det är ju mycket lättare att uppdatera hemsidan och jag hade ju redan en dagbok...suck, så är det när man faller för grupptrycket *skratt*. Vad ska jag skriva om den här gången då??? När man väntar så här länge mellan varje gång, så blir det ju en hel del, men jag tror att jag tar det i bakvänd ordning.

Det sista som hänt är att vi kastrerat Dumle. Hade han inte kissat inne så hade han nog kunnat vara fertil hela livet, så cool som han är. Men sådan tur hade vi inte!!! Säger som Yvonne brukar säga..."Jag tycker fertil-han-kiss luktar ganska gott" Ja, då har man nog blivit lite skadad tror jag, men om man jämför med Tryffels sura, unkna kastrat kiss, så föredrar jag nog lukten av fertil-kiss. Oj, oj, oj, jag hör hur otroligt dumt det låter...ha ha ha!

Ingen Champion titel för Piss-Nisse (hade bara ett cert kvar), så i februari på JKK ställs han som kastrat.


Så till nästa "händelse", som faktiskt var innan jul. Då jag sprang runt med kameran och försökte få ett fint julkort på katterna, åh hej och hå vad bra det gick. Jappingen var den enda som behagade ligga stilla, visst är han SÖT!?


Ett försök att fånga lillkillen på bild utomhus, men varför måste han kura ihop sig som en liten kanin??? Kanske fryser om tårna.



Pappa Tryffel ligger och myser på en matta som "någon" lyckats doppa i vattenfontänen. Kan meddela att den var väldigt våt. Men det vart en väldigt bra utkiksplats tyckte Tryffel.




Sen har jag varit barnvakt åt mitt barnbarn Hugo igen. Här plockar han ut ALLA mina kastruller, de är jätte skojiga att banka på....???#¤#%#¤%



Men vad är det här farmor, kan man äta den???




Nä, det verkar vara något som katterna gillar...vad säger du Japp, ska vi laja lite!?



Ja visst, ganska lustiga de där katterna!
Japp är lite försiktig, han tycker Hugo är lite läbbig...bara jagar honom och drar honom "hårt" i pälsen. Japp tittar förundrat på honom och undrar varför han är så hårdhänt. Men när vippan kommer fram så kan han inte hålla sig.



2 kommentarer:

Skogkatter sa...

HOHIHAAA Nu har du fått mej att skratta så jag kiknar underbart ;-) Bamsekramar Din vän yvonne

Vildhjärtas sa...

Mja... Hankattskiss luktar nog inget vidare, själv har jag blivit rätt skadad genom att jag periodvis får "fantomlukter" i näsborrarna.. Går runt i lägenheten som en astmatisk tant och sniffar o snusar eftersom jag tror att Brucen har kissat nånstans, och med Pistvaeken i högsta hugg.. Ofta är det bara så att han precis har kissat i lådan, gärna på väggen i den, och det är det som luktar... Fördelen med att ha fertila hanar är att man ofta tömmer o skurar bajslådorna i a f..

Våra kattbebisar är underbara och jag ska ner o snusa på dem idag igen.. Nu har alla spekulanter, och går det som jag hoppas så är alla tingade efter helgens slut.. Håll tummarna!

kramar, Sharin Foo hälsar att ni kan ses på Perserkattens utställning i vår... ;o)