måndag 16 juli 2007

Äntligen lite sol igen...

Först ut är S*Kaup Home Cat's kattungar,
Onyx, Topas, Pyrit & Jade.
Visst är de sjukt söta!!!
De är ca 3½ vecka gamla på fotografiet.
Man blir ju sååå avundsjuk och sugen på egna små kattungar när man ser dem.

Den enda som skulle kunna uppfylla ens önskan om kattungar är vår vackra Mary och hennes tilltänkta kavaljer är inte riktigt redo än. Men Mary som verkar ha en otroligt stark drift löper nästan igenom trots att jag ger henne p-piller var 6:e dag...till Dumles stora lycka. Som tur är så är jag ju hemma hela dagarna och kan hålla lite koll på honom...men om nätterna kan jag ju erkänna att jag har lite sämre koll....jag sover nämligen då.

Kanske börjar det bli tajm att kastrera även Dumle så vi får lite ordning på torpet igen *ler*!


Här är hon ute på vår baksida...eller på vår uteplats kanske det heter.
Som synes, har hon liksom tappat hela kragen...suck...så jag har beslutat att INTE ta med henne till Järvas utställning. Ska försöka byta så Adidas får ta hennes plats istället, hon är den enda som har päls just nu. Förutom Dumle då, men honom kan jag inte ta med på söndagen, för då får han tävla mot Big Red och det vore väl lite synd.

Här är hennes favorit plats...under jasmin busken!



Om det nu går att byta katt till utställningen så får Adidas vara med både på lördagen och söndagen, vilket innebär att hon har chans att bli PREMIER...om hon nu tar sina cert bägge dagarna.



Hon har iaf päls så att det räcker, men det beror ju mycket på vad hon får för motståndare också.


Här står hon och skriker på mig för att jag valt att ta Dumle på promenad istället för henne...hur kunde jag bara göra så!!! Hon är en lejon katt och blir väldigt stött om hon inte får vara i centrum.







1 kommentar:

Skogkatter sa...

Tjingeling! Du är fyndig du! =)
Va gulligt att du har lagt ut bilden på din blogg.
Ja vad som händer på nätterna kan vi ju inte veta så mycket om,men händer det så händer det, men det är ju ingen katastrof,dom är ju inte släkt eller så ;)
Vackra Vackra Adidas-klart att hon ska bli Premier
Kramisar ses i morgon Natti natti