söndag 8 juli 2007

Dumle-Man

Vår röda fina kille...
Har tok-fotograferat den stackarn den senaste veckan för att försöka få lite nya bättre bilder på honom, då jag tycker att han utvecklats ganska mycket den senaste tiden. Lite...ja jag sa lite...av hans söta uttryck börjar avta och lite mer manlighet börjar sakteligen träda fram.

Här ligger han och lur passar på Tryffel som kommer smygandes i skogen.



Här är det väl lite svårt att svära sig fri från sötheten...trots att det lyser "bus" i ögonen.



Nu behöver han inte tävla med sin bror om Herraväldet heller...det märks...han fullkomligen älskar att reta de andra katterna. Han och Mary har rivsår på nosen bägge två....skumt *ler*.


Jag behöver bara ta i kopplet vi använder för promenader så börjar Dumle, Japp och Adidas att tjata som galningar i hopp om att bli den utvalde att få följa med. Har nämligen lärt mig av erfarenhet att endast ta med EN katt åt gången!


Imorgon ska jag hem till Yvonne http://www.stockholm.bostream.se/kauphomecats/ och titta på kattungar. Tre veckor gamla blir de på tisdag, tänk va gulligt...åååh vad jag längtar.

Sen ska vi till Brandbergen på Järvas arbetsmöte inför utställningen i slutet på juli.
Det ska bli trevligt att träffa alla igen, samt smaska på de fantastiskt goda kanel bullarna som alltid bjuds.

1 kommentar:

Skogkatter sa...

DUMLE DUMLE DU ÄR EN VACKER HANNE!!!
Han är så lik Puma-kan dom vara släkt *Skrattar*

Klart att killen ska få träffa tjejer, jag höll på att skriva knäppt på forumet, att alla tar hanar med fula huvuden stora runda öron m.m Ser dom inte hur vacker han är
Kramisar/Yvonne